Facebook został uruchomiony 4 lutego 2004 roku. Od tamtej pory liczba zarejestrowanych użytkowników wciąż przybywa. Wszystko za sprawą genialnego pomysłu na jaki wpadł założyciel portalu – Mark Zuckerberg.

Wraz z upływem czasu programiści Facebooka tworzą nowe narzędzia, które mają za zadanie uatrakcyjnić publikowanie treści. Ma to sens gdyż wraz z rozwojem technologii rozwijane są sposoby jej wykorzystania. I tak od jakiegoś czasu każdy może stworzyć samodzielnie zdjęcie 3D, panoramę 360 lub animowaną grafikę np. łączącego się kota.

Niestety albo stety wszystkie, nawet najlepsze pomysły kiedyś się znudzą. Dodatkowo konkurencja z branży nie śpi i również wymyśla nowe sposoby na zwrócenie uwagi użytkowników social media. Jedną z takich firm był i jest Tik Tok.

To on zapoczątkował erę rolek, czyli krótkich filmów na początku muzycznych, a od kiedy TikTok stał się popularny również edukacyjnych, a nawet promocyjnych. Sprytnie, w rozrywkowy sposób przemycona promocja usługi lub produktu może zrobić niesamowite zasięgi.

Świat pokochał tą formę!

Inni giganci tj. Facebook i Google podpatrzyli nowy trend i samemu wdrożyli do swoich portali funkcje rolek. I tak na Facebooka i Instagramie mamy Reels, a na YouTube Shorty. Dzięki temu nadal zachowują świeżość i są na czasie z formą konsumowania treści, zatrzymując tym samym młodych jak i starszych użytkowników.

Obserwuj nasze profile social media, aby być na bieżąco z nowinkami technologicznymi.

Instagram Reels na smarfonie
Instagram Reels na smarfonie

Categories: